چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ |۲۸ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 2, 2024
امام‌جمعه سلفچگان

حوزه/ امام‌جمعه سلفچگان گفت: شاید بتوان گفت که مهم‌ترین دستاورد و هدف اصلی بنیان‌گذار جمهوری اسلامی از اعلام روز جهانی قدس، ایجاد تحول در ماهیت مبارزه علیه رژیم صهیونیستی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه  حجت‌الاسلام غروی امام‌جمعه سلفچگان در خطبه‌های نمازجمعه این شهر با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم اظهار داشت: خداوند کریم در سوره نور می فرماید:( إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذینَ آمَنُوا بِاللّهِ وَرَسُولِهِ وَإِذا کانُوا مَعَهُ عَلی أَمْرٍ جامِعٍ لَمْ یَذْهَبُوا حَتّی یَسْتَأْذِنُوهُ ) مؤمنین واقعی کسانی‌اند که بعد از اقرار به خدا و نبوت پیامبر، در امر اجتماعی هیچ‌گاه صحنه را ترک نکنند اما این امر جامع دارای مصادیق متعددی است از جمله راهپیمایی روز قدس که هر ساله مردم شریف ایران ومردم آزاده سایر کشورها در پاسخ به ندای امام راحل برای آزادی قدس شریف از چنگال صهیونیستهای اشغالگر اجتماع می کنند.

وی ادامه داد: حادثه فلسطین یک بحران بزرگ و تلخ انسانی - اسلامی است که هیچ انسانی نمی‌تواند نسبت به آن بی‌تفاوت باشد یکی از ابتکارات امام راحل نام‌گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به‌روز جهانی قدس است که دشمنان اسلام و قدس شریف را حقاً غافلگیر کرد.

حجت‌الاسلام غروی افزود: حضرت امام با این اقدام زیرکانه، به رژیم صهیونیستی و حامیانش فهماند که ازاین‌پس نه قدس و نه مردم فلسطین که هیچ مظلوم و محرومی در سرتاسر جهان تنها نیست. پس از این نام‌گذاری، روز قدس تبدیل به نمادی شد برای بیداری همه ملت‌های آزاده و به‌ویژه مسلمانان.

وی بیان داشت: شاید بتوان گفت که مهم‌ترین دستاورد و هدف اصلی بنیان‌گذار جمهوری اسلامی از اعلام روز جهانی قدس، ایجاد تحول در ماهیت مبارزه علیه رژیم صهیونیستی باشد.

حجت‌الاسلام غروی تصریح کرد: بدین معنا که مسئولیت این مبارزه را از دست دولت‌های عربی - اسلامی خارج کرده و بار آن را بر دوش امت اسلامی قرار داده است. به‌عبارت‌دیگر مسئله فلسطین دیگر از بعد ملی خارج شد و تبدیل به مسئله‌ای در بعد جهانی و اسلامی شد الحمدلله امروز مردم عزیز بخش با بیعتی دوباره با آرمان‌های امام راحل و مقام معظم رهبری همچون سال‌های گذشته با حضور در راهپیمایی روز قدس از آرمان‌های مردم مظلوم فلسطین حمایت کرده و اعلام کردند ما مردم بخش سلفچگان تا نابودی رژیم منحوس صهیونیستی دست از حمایت مردم مظلوم فلسطین برنخواهیم داشت.

وی افزود: مسئله فلسطین هم یک راه بیشتر نیست، فلسطین از نهر تا بحر است و قدس هم بلاشک پایتخت آن است. این سرزمین باید به صاحبان اصلی‌اش بازگردد؛ باید با انحلال و زوال دولت صهیونیستی، آواره‌های فلسطینی به کشورشان برگردند و ملت فلسطین که صاحبان اصلی فلسطین‌اند، یک دولت فلسطینی در همه این سرزمین تشکیل دهند.

امام‌جمعه سلفچگان در بخش دیگری از خطبه‌های خود به موضوع مذاکرات وین اشاره کرد و گفت: مذاکرات وین، مدتی است که متوقف شده است و طبق آنچه که مقامات سیاست خارجی ایران گفته‌اند؛ مباحث فنی تماماً مطرح شده و نقطه ابهامی برای دیگر اعضا باقی نمانده است.

وی ابراز داشت: آنچه که وجود دارد بهانه‌جویی‌های سیاسی آمریکا است که به‌عنوان مهم‌ترین مانع بر سر دستیابی به توافق است و در این میان دولت بایدن با مقصر سازی ایران به‌خاطر عدم موافقت با پیشنهاد آمریکا مبنی بر باقی‌ماندن نام سپاه قدس در فهرست گروه‌های تروریستی، درصدد است ایران را پای میز مذاکره منطقه‌ای و موشکی بکشاند و از این طریق به‌زعم باطل خود، برجام‌های دیگری را رقم بزند.

حجت‌الاسلام غروی بیان داشت: تلاش برای برجسته‌سازی بیش از اندازه مذاکرات و شرطی کردن بازار به‌خصوص بازار ارز و طلا به نشست‌های وین و ضریب دادن کاذب به این مذاکرات، ازجمله شگردهای تبلیغاتی دشمنان است.

وی افزود: این درحالی است که نظام اسلامی و دولت انقلابی برخلاف دولت قبل، همه تلاش خود را معطوف به مذاکرات رفع تحریم‌ها نکرده است و خنثی‌سازی تحریم‌ها را راهبرد اصلی و وجهه همت خود قرار داده است.

حجت‌الاسلام غروی خاطرنشان کرد: قطعاً نمایندگان ایران انقلابی در مذاکرات که از فرزندان شجاع و انقلابی مردم ایران هستند در مقابل این زیاده‌خواهی‌های شیطانی خواهند ایستاد و به چیزی کمتر از رفع تحریم‌ها رضایت نخواهند داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha